TRÄNA HOS OSS

Vi erbjuder ett varierande utbud av träningspass, yogaretreats som passar alla; nybörjare som van motionär i alla åldrar. Våra grundstenar är yoga i olika former, vattengymnastik, styrka som TRX, HIIT, Tabata, Starka seniorer eller helt enkelt styrka från topp till tå.

Boka via knappen alternativt ring oss på 0411-300 36 eller maila spa@mossbylund.se så bokar vi in er. Det är viktigt att du avbokar ditt pass senast 4 timmar före om du av någon anledning inte kan komma. Du avbokar enkelt via systemet alternativt ring oss på 0411-300 36.

Vi har även ett kösystem så om passet är fullt och inte syns på onlinebokningen, slå oss en signal så kontaktar vi er om ledig plats dyker upp.

TRÄNINGSRETREAT 16-17/11

psst

Helgen 16-17 november har vi ett fullspäckat och fartfyllt träningsretreat!

Ankomst lördag förmiddag, sen är det träning, träning, mer träning och föreläsningar. Samt fyller vi kontinuerligt på med härlig energi från köket under hela helgen. Avresa söndag eftermiddag.

Läs mer HÄR

Begränsat antal platser, pris från 3395:- per person. Arrangör: TAUDIEN training

PRISER OCH TRÄNINGSKORT

Enstaka pass  kostar 130:-, eller så kan man köpa 10 kort, 10 kort-plus eller halvårskort (stammiskort). Som boende gäst på hotellet är träningspassen gratis i mån av plats. Förboka gärna, men finns det plats är det bara att dyka upp. Vi har ibland kö på vissa pass, så vi uppskattar väldigt mycket att ni hör av er i tid om ni behöver avboka.

 

10KORT PLUS

1550:-

Upp till 20 träningspass. Med detta kort kan du ta två träningspass efter varandra samma dag, men vi kryssar bara i en ruta. Tex förmiddagsyoga i kombination med vattengympan lunchtid. Eller ett fysiskt pass 18.00 i kombination med yoga 19.30.

Till skillnad från vårt ordinarie 10-kort ger det även möjlighet att bada och basta en stund runt ett träningspass utan att man har halvårskort. Dock inte lördagar och söndagar. Det är inte ett tio-kort för dagspa, så badkappa/tofflor ingår inte. Men självklart handduk.

10KORT

1100:-

10 träningspass. Kortet måste medtagas vid träning, det är inte personligt och ni kan använda flera ”kryss” per gång om ni har en vän med er.

Kortet gäller ett år.

STAMMIS

3700:-

Med vårt stammiskort tränar ni obegränsat i sex månader från det datum ni köper kortet. Kortet är personligt och ni har även fri tillgång till bad & bastu måndag-torsdag, där ni får låna badkappa & tofflor.

Ni kan ”frysa” kortet i förväg, max två tillfällen, totalt fyra veckor.

VÅRA PASS

FLÅS

TABATA är en intervallträning för ökad puls och ett effektivt sätt att komma igång på kort tid. Man jobbar med korta intervaller helt på den nivå som passar dig.

STYRKA UTE, där vi i alla spännande väderlekar tränar upp flåset, styrka och uthålligheten.

DANSPULS, ett lustfyllt pass med koordination, balans, dans och härligt flås. Man kan träna barfota alternativt tunna teknikskor, eller lättare sneakers men helst inte för ”tröga” skor.

UTEMORGON, roligt gruppträningspass utomhus där fokus ligger på att få upp flåset tillsammans med andra deltagare på olika sätt. Med hjälp av olika konditionsövningar, lekar och intervaller kickar vi igång kroppen med energi för dagen!

HIIT, fysiskt intervallpass som fokuserar på att förbättra konditionen, bygga muskler och stärka kroppen. Ett pass med mycket flås.

YOGA

Mossbylund älskar yoga! Här kan du både koppla av och på med yoga. Ett perfekt träningspass för både nybörjare och erfarna. Gamla som unga. Män som kvinnor. Man gör det som känns bra, utmanande eller bara skönt. Mycket fokus på stretch, styrka och andning för en stark, hållbar och smidig kropp.

Vi har många olika former av yoga och fler kommer det bli. Idag finns YINYOGA, och HATHAYOGA på schemat. HATHAYOGA har vi både i en lugnare mjuk form och en mer dynamisk som är aningen mer fysisk. Vecka 34 startar vi också upp nybörjarkurs i yoga.

YINYOGA är ett pass där man håller samma position i 3-5 minuter för att komma åt kroppens bindväv, istället för musklerna.

STYRKEPASS

STARKA SENIORER, funkar för alla åldrar och som anpassas efter hur mycket du orkar.

TRX, med hjälp av band tränar du upp din balans och stabilitet i leder och muskler. Ett fysisk pass som ger snabba resultat.

STYRKA FRÅN TOPP TILL TÅ, cirkelträning med varierande redskap och stationer där vi stärker armar, core, ben & rumpa.

BÅL OCH STABILITET, vi fokuserar från skuldra till höft med styrkeövningar som stärker rygg och mage.

STYRKA UTE, där vi i alla spännande väderlekar tränar upp flåset, styrka och uthålligheten.

VATTENGYMPA

VATTENGYMPA är skonsam och allsidig träning som riktar sig till alla. Du tränar kondition, styrka, rörlighet och balans med vattnet som motstånd.

Vi har 9 vattengympa pass i veckan. Max 11 personer per gång. Då det ofta är kö till dessa pass är vi tacksamma för avbokning i god tid.

UTEGYM I HAGEN

Nytt för i år är vårt utegym i Hagen, öster om Ladan. Sit ups, chins, pull ups, armgång, step up, dips, trx-band, däcklyft, ja det är bara att hugga i och stärka varje liten oupptäckt muskel.

Bäst av allt är den friska luften och energigivande utsikten. Vi kör en del utepass i grupp med instruktör, året om, men övrig tid är utegymmet öppet för alla som gästar oss.

VÅRA INSTRUKTÖRER

Susanna Kristersson är ansvarig för vår träning och våra instruktörer Elin, Anette, Elisabeth, Sara, Johanna och Sara R.

susanna@mossbylund.se

Susanna Kristersson

Yogainstruktör med många timmars utbildning inom bla ishta och yinyoga. ”Intresset att röra mig och måna om hälsan har alltid funnits. För mig är det viktigt att träning är kul och varierande, den ska också ge mig en stunds sinnesharmoni där tankarna kommer och går utan att det påverkar mig. Havet är den plats som ger mig en känsla av att allting är möjligt, precis som på Hotell Mossbylund.”

Sara C. Kennedy

Sara arbetar som yoga och vattengympainstruktör på Hotell Mossbylund. Hon har även arbetat som dansare, danspedagog och aerobicinstruktör och är skådespelare.
”En vän som praktiserade yoga tog med mig på ett pass, och som ”gammal” dansare tycker jag om att prova olika träningsformer. Men första klassen var pest och pina. Jag mådde så illa, blev yr… trodde att jag skulle dö. Hade redan köpt ett 10-kort så trots min hemska upplevelse, fortsatte jag. I början var yogan för mig mer fysisk, en träningsform, men nu på senare tid blivit mer mentalt. Mer en livsstil. Såklart ville jag veta mer när jag började och utbildade mig därför mig till yogalärare”

Elisabeth Thelander

Elisabeth Thelander

Elisabeth som med varmt hjärta och brinner för service och träning tar även hand om era bokningar. Förutom vattengympa finns Elisabeth i vår spareception och möter spa, boende och träningsgäster de flesta dagar i veckan.
”Vattengympa har alltid legat mig varmt om hjärtat. Att kunna motivera, inspirera och sprida glädje varje dag är en dröm som blivit sann. Att höra hur deltagarna gång på gång hur gott vattengymnastik gör för dem, gör att jag fullkomligt längtar efter nästa pass. Hoppas vi ses där”

Johanna Olsson

Johanna Olsson

Johanna jobbar som både massör, spareceptionist och gruppträningsinstruktör hos oss. Är en behjälplig och serviceinriktad person med utbildning från skolan och arbetserfarenhet inom massage och som instruktör. ”Jag har alltid älskat att träna och brinner för att hjälpa andra med att tycka om träning och lyckas nå sina mål för att må bättre. Spelar handboll vid sidan av, har stor passion för konditionsträning som även mina träningspass som instruktör kommer att präglas av”

Sara Ryderling

Sara är bland annat utbildad inom TRX, HiiT och funktionell träning. För Sara är det viktigt att träningen är rolig, ger resultat och påverkar deltagarna positivt i deras vardag! – Mera glädje och rörelse för folket, säger Sara.

Elin Berg

Elin har en bred kunskap och flera utbildningar inom gruppträning, är i grunden dansare så hon brinner lite extra för konditions- & koordinationspass till musik. Elin jobbar även som Hudterapeut i vårt spa.
”Jag har alltid älskat gruppträning och för mig handlar gruppträning om att ha kul, få chansen att testa sina gränser ibland och kämpa tillsammans. Jag som instruktör ser även till att deltagarna får en säker och givande träning med mycket energi!”